القصة تقول
كان فيه بنت تدرس في الثانوية وأسمها (عبير)
مره راحت السوق مع أمها
وقابلت واحد اداها رقم المحمول بتاعة
المهم أخذت الرقم وأتصلت عليه
أسمه (خالد) المهم تعرفوا على بعض وزادت العلاقة بينهم
المهم كل منهم عايزيقابل الثاني وفجأة جت فكرة لخالد
قال أقول لعبير ما نتقابل عند المدرسة .
قالت عبير: كيف وضح أكثر؟
قال أسمعي أنتي أبوك ينزلك الصبح للمدرسة ويروح لعمله صح؟
قالت:صح
قال:أنا أمر وتركبي معي
قالت بس مديرة المدرسة بتكلم على البيت
قال: أفصلي التليفون وأرتاحي
قالت: بس خايفة
قال جربي ونشوف
المهم راح ابو عبير ووصل بنته للمدرسه ومشى .. وثواني إلا وخالد واقف وركبت عبير بسرعه
وراحوا في الكوفي شوب وجلسوا الي أن جاءت الساعة 12:15
راح خالد ونزل عبير ورجعت البيت وهي خايفة بس محد درى .. وكلمت خالد على
طول وقالت أن أهلها ما دروا وطمنته
شوي وقال خالد ايه رايك أقابلك بكره
قالت :لالالا مش كل مره تسلم الجره
قال :المره دي جايب لك هديه
قالت: مر وأشوف الوضع
ومر خالد في الوقت نفسه وركبت عبير
المهم أخذوا على دا الحال أسبوع كامل من السبت إلى الأربعاء
وجاء يوم السبت اليوم اللي نست فيه عبير تفصل التليفون.. وطلعت مع خالد
وإلا التليفون يتصل باللبيت ..قامت أم عبير.. ( اللهم اجعله خير)
أم عبير:ألوه
المديرة: ألوه السلام عليكم
أم عبير: عليكم السلام من بيتكلم؟
المديرة: أنا الأستاذة هدى مديرة المدرسه اللي تدرس فيها بنتك
أم عبير: أهلا .. خير
المديرة: لا ما فيه إلا الخير بس عبير لها أسبوع ماتحضر المدرسة
أم عبير: كيف؟( وصرفت الموضوع ) البنت مريضة وبعافية شوية
المديرة: ألف الحمد الله على سلامتها مع السلامة:
أم عبير دارت بها الدنيا وما تدري هل تعلم ابو عبير
ولا تمسك البنت وتسألها ؟
المهم ماصبرت وقالت لأبو عبير عن كل شيء
وقال أسمعي لاتقولي لها أي شيء أنا بشوف فين بتروح
ويوم الأحد وصل ابو عبير بنته ومشى شوي وركن يمين
إلا هذا (خالد ) جاى وتركب عبير
ومشى وراها ابو عبير
ونزلت عبير وخالد
وركن ابو عبير ونزل ومسك البواب
وقال له في أي شقة يسكن هذا الشخص إللى طلع
ويعرفه البواب الشقة
وطلع أبوعبير
المهم دق الباب وفتحت عبير
وأنصدمت لما شافت أبوها وضربها
جرت للمطبخ أخذت السكينة
عايزة تخوف أبوها وغلطت وطعنته في صدره ووقع الأب
وخالد شاف الموقف وقال لعبير بسرعة شيليه معي للحمام
وحطوه في (البانيو) وملؤه ميه وحطو عليه صابون ومسحوق الغسيل عشان الرغوة وطلعوا من الشقة
ورجع البنت للمدرسة وهي تفكر في
اللي جرى حقيقة أوخيال ..المهم طلعت من المدرسة ورجعت
للبيت ودقت باب البيت إلا المفاجأة الغريبة وهي أبوها فتح لها.
وصاااااااااااحت وقالت: أبوي هذا أنت موش معقول
رد وقال: لها ليش موش معقول مع تـايـــــــــــــد في الغسيل مافيش مستحيل
وتعيشون وتاكلون غيرها ههههههه
دمتم بخير
كان فيه بنت تدرس في الثانوية وأسمها (عبير)
مره راحت السوق مع أمها
وقابلت واحد اداها رقم المحمول بتاعة
المهم أخذت الرقم وأتصلت عليه
أسمه (خالد) المهم تعرفوا على بعض وزادت العلاقة بينهم
المهم كل منهم عايزيقابل الثاني وفجأة جت فكرة لخالد
قال أقول لعبير ما نتقابل عند المدرسة .
قالت عبير: كيف وضح أكثر؟
قال أسمعي أنتي أبوك ينزلك الصبح للمدرسة ويروح لعمله صح؟
قالت:صح
قال:أنا أمر وتركبي معي
قالت بس مديرة المدرسة بتكلم على البيت
قال: أفصلي التليفون وأرتاحي
قالت: بس خايفة
قال جربي ونشوف
المهم راح ابو عبير ووصل بنته للمدرسه ومشى .. وثواني إلا وخالد واقف وركبت عبير بسرعه
وراحوا في الكوفي شوب وجلسوا الي أن جاءت الساعة 12:15
راح خالد ونزل عبير ورجعت البيت وهي خايفة بس محد درى .. وكلمت خالد على
طول وقالت أن أهلها ما دروا وطمنته
شوي وقال خالد ايه رايك أقابلك بكره
قالت :لالالا مش كل مره تسلم الجره
قال :المره دي جايب لك هديه
قالت: مر وأشوف الوضع
ومر خالد في الوقت نفسه وركبت عبير
المهم أخذوا على دا الحال أسبوع كامل من السبت إلى الأربعاء
وجاء يوم السبت اليوم اللي نست فيه عبير تفصل التليفون.. وطلعت مع خالد
وإلا التليفون يتصل باللبيت ..قامت أم عبير.. ( اللهم اجعله خير)
أم عبير:ألوه
المديرة: ألوه السلام عليكم
أم عبير: عليكم السلام من بيتكلم؟
المديرة: أنا الأستاذة هدى مديرة المدرسه اللي تدرس فيها بنتك
أم عبير: أهلا .. خير
المديرة: لا ما فيه إلا الخير بس عبير لها أسبوع ماتحضر المدرسة
أم عبير: كيف؟( وصرفت الموضوع ) البنت مريضة وبعافية شوية
المديرة: ألف الحمد الله على سلامتها مع السلامة:
أم عبير دارت بها الدنيا وما تدري هل تعلم ابو عبير
ولا تمسك البنت وتسألها ؟
المهم ماصبرت وقالت لأبو عبير عن كل شيء
وقال أسمعي لاتقولي لها أي شيء أنا بشوف فين بتروح
ويوم الأحد وصل ابو عبير بنته ومشى شوي وركن يمين
إلا هذا (خالد ) جاى وتركب عبير
ومشى وراها ابو عبير
ونزلت عبير وخالد
وركن ابو عبير ونزل ومسك البواب
وقال له في أي شقة يسكن هذا الشخص إللى طلع
ويعرفه البواب الشقة
وطلع أبوعبير
المهم دق الباب وفتحت عبير
وأنصدمت لما شافت أبوها وضربها
جرت للمطبخ أخذت السكينة
عايزة تخوف أبوها وغلطت وطعنته في صدره ووقع الأب
وخالد شاف الموقف وقال لعبير بسرعة شيليه معي للحمام
وحطوه في (البانيو) وملؤه ميه وحطو عليه صابون ومسحوق الغسيل عشان الرغوة وطلعوا من الشقة
ورجع البنت للمدرسة وهي تفكر في
اللي جرى حقيقة أوخيال ..المهم طلعت من المدرسة ورجعت
للبيت ودقت باب البيت إلا المفاجأة الغريبة وهي أبوها فتح لها.
وصاااااااااااحت وقالت: أبوي هذا أنت موش معقول
رد وقال: لها ليش موش معقول مع تـايـــــــــــــد في الغسيل مافيش مستحيل
وتعيشون وتاكلون غيرها ههههههه
دمتم بخير